Ulashish

Ulashish

Maqola

tomonidan chop etildi

Gul do'koni avtomatlashtirish orqali x10 karra buyurtma qabul qila oladimi?

Gul do'koni avtomatlashtirish orqali x10 karra buyurtma qabul qila oladimi?

Gul do'koni avtomatlashtirish orqali x10 karra buyurtma qabul qila oladimi?

Gul do'koni avtomatlashtirish orqali x10 karra buyurtma qabul qila oladimi?

8-martga gul biznesini qanday tayyorlash mumkin: avtomatlashtirish yordamida 10 barobar ko‘proq buyurtma qabul qilish mumkinmi?


Maqolada biz mijozimiz misolida gul biznesini yuritishning o‘ziga xos xususiyatlari va avtomatlashtirish nafaqat floristlar, balki rahbarlar va kuryerlar ishini qanday osonlashtirishi haqida so‘z yuritamiz. Agar sizda gul do‘koni bo‘lsa va 8-martdagi vayronalardan endigina qutulgan bo‘lsangiz, bu maqolada muammongizga yechim bor:)


Gullar doimo odamlarda bayram va tantana bilan bog‘liq bo‘lgan, bunday sanalarda gullar sovg‘a qilish odat tusiga kirganligi sababli, tadbirkorlar o‘z mahsulotlari xaridorlar orasida barqaror talabga ega bo‘lishiga ishonishadi. Va bu ish haqiqatan ham ancha daromadli (va juda raqobatbardosh). Ammo muvaffaqiyatli rivojlanish uchun sifatli mahsulot va ko‘plab mijozlardan tashqari, barcha biznes jarayonlarini malakali avtomatlashtirish muhimdir, bu yerda esa CRM tizimi va vidjetlarsiz hech narsa yo‘q;)


Biz haqimizda


Hammaga salom! Nastya va Ketkod jamoasi aloqada. Biz 4 yildan beri amoCRM uchun vidjetlar (qo‘shimchalar) ishlab chiqmoqdamiz va qo‘llab-quvvatlaymiz. Bugun biz mijozlarimizdan biriga Dokker vidjetini joriy etish tajribasi bilan o‘rtoqlashamiz.


Dokker qanday ishlaydi


Dokker - bu namunaviy hujjatlarni avtomatik ravishda yaratish uchun oddiy xizmatdir. Mijozlar, hamkorlar va hamkasblar bilan shartnomalar, dalolatnomalar, tijorat takliflari, qarzlar haqida eslatmalar va boshqa hujjatlarni tuzish uchun juda mos keladi. Hech qanday ma’lumot qo‘lda kiritilmaydi - bitim maydonlaridagi barcha ma’lumotlar avtomatik ravishda hujjatga tortiladi.


Mijoz haqida


Mijoz - "svetofor.rf" gullarni yetkazib berish xizmati. U ikkita shaharda ishlaydi: Ulan-Ude va Kyaxta. 4 ta do‘kon va yetkazib berish xizmati mavjud.


2023-yilda o‘rtacha chek - 2000 rubl. Assortiment yetarlicha katta: atirguldan eustomgacha. Bozorda 8 yildan ortiq vaqtdan beri mavjud.


Muammo


Dastlabki 5-6 yil davomida "svetofor.rf" jamoasi buyurtmalar hisobini varaqchada yuritdi, unga buyurtma summasidan yetkazib berish manziligacha bo‘lgan ma’lumotlar qayd etildi. Bu ma’lumotlar gulchi, kuryer va administrator uchun alohida varaqlarda takrorlangan. Bularning barchasi buyurtmalar ko‘p bo‘lmaganda va biznesning o‘zi kichik bo‘lganda ishlagan.


Yechim


Mijozlar oqimi ko‘paygach, "svetofor.rf" CRM tizimiga o‘tdi. Ular amoCRM-ga Dokker vidjetini uladilar, bu esa oldingidek qo‘lda emas, balki tranzaksiya ma’lumotlari asosida blankalar yaratish imkonini berdi.


Ma’murlar buyurtmalarning bajarilishi va yetkazib berilishini osongina nazorat qilishlari uchun takomillashtirilgan - shtrix-kodlar joriy etildi. Shtrix-kod bitim raqamidan hosil bo‘ladi, shuning uchun administrator uni skanerlash orqali u yoki bu kuryer/florist qancha va qanday buyurtmalarni bajarganini tezda hisoblab chiqadi.


Dastlabki 5-6-yil davomida barcha buyurtmalar daftarga yozib borildi.


Dastlabki 5-6 yil davomida buyurtmalarni daftarga yozib bordik, hech qanday hisob tizimlarisiz oflayn rejimda ishladik. Mijozlar juda kam edi, shuning uchun biror narsani chalkashtirish qiyin bo‘ldi. Har bir buyurtma uchun biz barcha ma’lumotlar (buyurtma tarkibi, manzili, telefon raqami va boshqalar) ko‘rsatilgan "qog‘ozchalar"ni qo‘lda yozib, ularni floristlar va kuryerlar uchun takrorlar edik. Buyurtmalar bir nechta edi, shuning uchun bularning barchasini qo‘lda yozib olish unchalik qiyin emas edi.


Koronavirusdan oldin biz avtomatlashtirish haqida o‘yladik va amoCRMni joriy etdik. 2020-yil mart oyining oxirida karantin joriy etilib, faqat yetkazib berish ishlari yo‘lga qo‘yilganda, bizning biznesimiz faol rivojlana boshladi va CRM tizimi tufayli biz birorta ham mijozni o‘tkazib yubormadik va birorta ham buyurtmani unutmadik.


Bitta "lekin" bor edi - gulchilar CRM tizimida ishlamagan, shuning uchun ko‘p vaqt "ortiqcha byurokratiya"ga sarflanardi.


CRM tizimini joriy etib, bosqichma-bosqich o‘sishni boshlaganimizda, qulay ishlash uchun bizga blanklar kerakligini tushundik. Tizimga buyurtmalar bo‘yicha ma’lumotlarni kiritamiz, gulchilarning qanday ishlashi esa quyidagicha: ular CRMda ishlamaydilar, ular o‘z stollarida gullar bilan ishlaydilar va ularga qandaydir "qog‘ozcha" kerak bo‘ladi. Bitimlar bo‘yicha barcha ma’lumotlarni qo‘lda yozish endi qiyin edi, bunga juda ko‘p vaqt sarflanardi. Biz yechim izlay boshladik va CRM maydonlaridan kerakli blankni yaratishga imkon beradigan Dokker vidjetiga duch keldik. Biz uni deyarli darhol sozladik va foydalana boshladik.


Buyurtma haqidagi barcha ma’lumotlarni qo‘lda yozish, aloqa ma’lumotlari, manzil, yetkazib berish vaqti va boshqalarni to‘ldirish hamda bu ma’lumotlarni florist, kuryer va administrator uchun takrorlash uchun ilgari taxminan 6 daqiqa vaqt sarflar edik. O‘nta buyurtma - bu bir soatdan kam emas. Ayniqsa, bayram kunlari qiyin bo‘lardi - haqiqiy falokat yuz berardi. Hozirda buyurtmani rasmiylashtirish 1-2 daqiqa vaqt oladi, hech narsani takrorlashning hojati yo‘q: amoCRM’da bitimni yaratish kifoya, keyinchalik vidjet barcha ishni siz uchun bajaradi.


Yechim topildi - shtrix-kodlar. Bayramlarda gulchilar va kuryerlarning ish jarayonlari tezlashtirildi


Vidjetda amalga oshirishga qaror qilgan qo‘shimcha ishlarimizdan biri shtrix-kodlarni joriy etishdir. CatCode jamoasi bilan bog‘lanib, hammasini kelishib oldik. Yigitlar vidjetni sozlash, qo‘llab-quvvatlash va takomillashtirishda bizga katta yordam berishdi!


Odatdagi ish rejimida - hammasi joyida, hech qanday vayronalar yo‘q, biz hammasiga ulguramiz. Ammo gul biznesida shunday asosiy bayramlar borki (8-mart, Onalar kuni, 1-sentyabr), unda 3-4 kunlik buyurtmalar soni oylik tushumni tashkil etadi. Shunga ko‘ra, buyurtmalar hajmi deyarli o‘nlab barobar oshadi, bu yerda bizga tezlik muhim. Shtrix-kodlar generatsiyasi bizga yordamga keldi.


Dokker tomonidan ishlab chiqariladigan oddiy blankaga biz amoCRMdagi bitim raqamidan hosil bo‘lgan shtrix-kodni qo‘shdik. Blankda jami 3 ta qism bor: biri gulchiga guldasta yaratish uchun, ikkinchisi kuryerga yetkazib berish uchun, uchinchisi esa administratorga nazorat qilish uchun beriladi:


Kurerlar va floristlar shtrix-kodlar bilan umuman ishlamaydi. Bu tuzatish administrator (bizda bu yetkazib berish xizmati menejeri) uchun zarur, shunda bitim raqamlari amoCRM’ga qo‘lda kiritilmaydi va qidirilmaydi, balki shunchaki shtrix-kodlar (aynan bitim raqami haqidagi ma’lumotlarni o‘z ichiga olgan) skanerlanadi.


Blankdagi shtrix-kod bizning holatimizda buyurtmalar sonini nazorat qilish uchun zarur, usiz har bir ajratib olinadigan qismga bitim raqamlarini qo‘lda yozish, keyin esa tizimda bitimni shu raqam bo‘yicha qidirish kerak bo‘lardi. Bularning barchasi uzoq va chalkash.


Dokker va shtrix-kodlar bilan ishlash mexanizmi haqida bosqichma-bosqich


1. Bitim tuzamiz. Mijoz guldastaga buyurtma berganda, amoCRMda biz buyurtma haqidagi barcha kerakli ma’lumotlarni, jumladan mijoz ma’lumotlari, yetkazib berish manzili, buyurtma tarkibi va boshqalarni o‘z ichiga olgan tegishli bitimni yaratamiz. Demak, biz bitim tuzish paytida buyurtma haqidagi barcha kerakli ma’lumotlarni bir marta kiritamiz va tamom!


2. Hujjatni hosil qilamiz. Bitim ma’lumotlari asosida vidjet avtomatik ravishda bizning shablonimiz bo‘yicha blankani yaratadi:


3. Blankni chop etamiz. Hujjat yaratilgandan so‘ng, administrator uni chop etadi va avval floristga, keyin kuryerga topshiradi:


Bundan tashqari, biz amoCRM’da biz uchun mukammal voronka yaratdik, bu yerda barcha bitimlarni nazorat qilish qulay:


4. Ishga blankani beramiz. Gulchi bosilgan blankning shtrix-kodli qismini oladi. Blankadagi ma’lumotlarga ko‘ra (buyurtma tarkibi) gulchi guldasta yig‘adi, har bir xodim o‘z vazifalarini bilishi va faqat ularga e’tibor qaratishi ma’lum bo‘ladi. Bu ishni juda tezlashtiradi. Gulchi guldastani yig‘ib olgandan so‘ng, ish kuni oxirida ma’mur shtrix-kod bo‘yicha ushbu xodim qancha va qanday buyurtmalarni bajarganini hisoblab chiqishi uchun blankning o‘z qismini o‘zida qoldiradi.


Buyurtmalarni yetkazib berish bilan bog‘liq ishlar ham xuddi shu tamoyil asosida quriladi: bajarilgan barcha buyurtmalar bo‘yicha ajralma qismlarni kuryer o‘zida qoldiradi, shunda ma’murga keyinchalik qancha va qanday buyurtmalarni bajarganini kuzatish oson bo‘ladi. Blankalardagi buyurtmalar to‘g‘risidagi ma’lumotlar (manzil, vaqt va h.k.) ham kuryerlarga u yoki bu guldastani yetkazib berishda adashmaslikka yordam beradi (ayniqsa, bir vaqtning o‘zida bir nechta buyurtmalarni yetkazib berishda).


Bajarilgan buyurtmalar sonidan floristlar va kuryerlarning ish haqi shakllanadi. Administrator nazorati tufayli esa chalkashliklar va buyurtmalarni o‘tkazib yuborish holatlari kuzatilmaydi.


Ilgari soatiga 10 ta buyurtma chegarasi bor edi, hozir yuzlab buyurtmalar biz uchun muammo emas


CRM tizimini joriy qilganimizdan so‘ng, 3 yil ichida daromadimiz deyarli 10 barobarga oshdi. Albatta, bu yerda karantin ko‘p jihatdan yetkazib berish sohasini o‘lik nuqtadan siljitdi. Bizning natijalarimiz barcha yo‘nalishlardagi ishlarga bog‘liq, ammo avtomatlashtirishsiz buni amalga oshirib bo‘lmaydi. Biz o‘sishda davom etmoqdamiz va nafaqat oflayn nuqtalarni, balki yetkazib berishni ham faol rivojlantirmoqdamiz.


Kelgusi takomillashtirishlar va natijalar haqida


Ideal holda, biz blanka darhol guldasta rasmi bilan yaratilishini xohlaymiz, gulchilarning ko‘z o‘ngida darhol buyurtma haqida tasavvur paydo bo‘ladi. Bu nafaqat qulay, balki chiroyli ham bo‘ladi, bu gul biznesida juda muhimdir;)


Natija


8-mart yoki 1-sentyabrda gul do‘koni ishidagi har bir ortiqcha daqiqa - bu navbatlar va chalkashlik, shovqin-suronning boshlanishidir. Bu nafaqat mijozlarga sekin xizmat ko‘rsatishga, balki mehmonlarning sodiqligi va kelajakda daromadning pasayishiga ham ta’sir qiladi.


Floristlar, rahbarlar va kuryerlar vaqtni tejashlari, do‘konda mijozlarning navbatlari to‘planmasligi uchun hujjatlarni yaratish tizimini joriy etish - muammoning yechimi. Qo‘lda hech narsa kiritishning hojati yo‘q, shunchaki biznesingizga mos shablonni sozlash, bitimga ma’lumotlarni kiritish va hokazo - keyin vidjet siz uchun hamma narsani o‘zi bajaradi.



Telegram kanalimizga obuna bo’lishni unutmang!

Telegram kanalimizga obuna bo’lishni unutmang!

Telegram kanalimizga obuna bo’lishni unutmang!

Obuna bo’lish

Savdoyingizni 5x-10x o’stiring

Savdoyingizni 5x-10x o’stiring

Korxonani raqamlashtirish orqali savdoyingizni karrasiga o’stirishga yordam beramiz

Korxonani raqamlashtirish orqali savdoyingizni karrasiga o’stirishga yordam beramiz

Batafsil